Pracownicy placówek opiekuńczo – wychowawczych

  1. Pierwszy krok w dorosłość.
  2. Jak wspierać kształtowanie dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej /instytucjonalnej i rodzinnej/ przygotowywanych do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania.
  3. Postępowanie wobec konfliktów i przejawów złości w grupie wychowawczej.
  4. Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  5. Moderowanie relacji z rodzinami biologicznymi w pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych
  6. Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
  7. Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
  8. Agresja w placówkach, w rodzinie, w nas samych
  9. Komunikacja interpersonalna w placówce opiekuńczo- wychowawczej
  10. Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
  11. Zmiana zachowań destruktywnych na zachowania konstruktywne
  12. Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze
  13. Dyscyplina w placówce opiekuńczo wychowawczej – jak kierować swoim zachowaniem, żeby wpływać na zachowanie dzieci
  14. Trudny nastolatek – wyzwanie pedagogiczne naszych czasów