Kategoria: Koordynator i organizator rodzinnej pieczy zastępczej, wychowawcy, psychologowie i pedagodzy
Asystent rodziny
- Superwizja pracy asystenta rodziny
- Dziecko jako ofiara przemocy diagnoza i forma pomocy
- Praca asystenta rodziny na rzecz odbudowania zdrowych relacji pomiędzy członkami rodziny
- NOWOŚĆ: „Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie”
- Stabilność emocjonalna w pracy w obszarze wsparcia społecznego
- Praca asystenta rodziny – obowiązki i prawa , dokumentacja, plany pracy z rodziną, okresowe oceny.
- Strategie komunikacyjne w pracy koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystenta rodziny z rodziną zagrożoną przemocą domową lub w której występują znaczące dysfunkcje w relacjach rodzice – dzieci
- Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami.
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
- Wsparcie w rozwoju postawy odpowiedzialnej u osób przygotowujących się do opuszczenia pieczy zastępczej
- Psychologiczne aspekty przemocy w rodzinie
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych – komunikacja z dzieckiem w różnych fazach rozwoju (szkolenie 2-dniowe)
- Plan pomocy dziecku w instytucjonalnej pieczy zastępczej w dobie pandemii COVID-19
- Plan pomocy dziecku w rodzinnej pieczy zastępczej w dobie pandemii COVID-19
- Funkcjonowanie powiatowego systemu pieczy zastępczej po zmianach w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, które weszły w życie z dniem 01.02.2023
- Praca z rodziną, w której może występować przemoc
- Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
- „Moderowanie relacji z trudnymi rodzinami zastępczymi, budowanie motywacji do zmiany, kształtowanie relacji w procesie pomagania”
- Innowacyjne metody wychowawcze w pracy z dziećmi przejawiającymi zachowania problemowe
- Rozwiazywanie konfliktów – mediacje jako profesjonalny sposób rozwiazywania problemów na drodze dialogu, wykorzystanie dialogu motywującego do pracy z rodzina zastępczą
- Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
- Współdziałanie asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie rodzinnej pieczy zastępczej – online
- „Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie”
- Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
- „Organizowanie pracy z klientem trudnym, budowanie motywacji do zmiany, kształtowanie relacji w procesie pomagania.
- „ Praca z trudnym klientem pomocy społecznej – metody oddziaływania i techniki przezwyciężania trudności komunikacyjnych
- „Rodzinka jest dobra na wszystko”. „Więź jako czynnik ochronny”.
- Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
- Diagnoza dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
- Ocena sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
- Usamodzielnienie wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo wychowawczych „Pierwszy krok w dorosłość”
- Praca z rodziną doświadczających trudności wychowawczych – superwizja trudnych przypadków
- Praca z rodziną niewydolną wychowawczo
- Rozwiazywanie konfliktów – mediacje jako profesjonalny sposób rozwiazywania problemów na drodze dialogu, wykorzystanie dialogu motywującego do pracy z rodzina zastępczą
- Wspieranie wychowanków pieczy zastępczej w procesie usamodzielnienia- jak skutecznie to robić?
- Dokumentowanie pracy koordynatora, plany pomocy dziecku, oceny okresowe sytuacji dziecka, oceny rodziny zastępczej – online
- Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze – online
- Plan pomocy dziecku w rodzinnej pieczy zastępczej w dobie pandemii COVID-19 WEBINARIUM
- Superwizji pracy Koordynatora Rodzinnej pieczy zastępczej.
- Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami.
- Dokumentowanie pracy koordynatora, plany pomocy dziecku, oceny okresowe sytuacji dziecka, oceny rodziny zastępczej.
- Przemoc domowa w rodzinach zastępczych. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
- „Strategie komunikacyjne w pracy koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystenta rodziny. Rozpoznawanie zagrożeń – diagnoza i wczesna interwencja w przypadkach przemocy domowej.” online
- Budowanie programów usamodzielnień.
- Superwizja planów pomocy dziecku, budowania programów usamodzielnień, ocen okresowych rodziny i sytuacji dziecka, dylematy związane z dokumentowaniem pracy. Organizacja pracy z rodzinami trudnymi.
Pracownicy placówek opiekuńczo - wychowawczych
- Zaburzenia osobowości, zachowań i rozwoju dzieci
- Warsztaty dotyczące problemów uzależnień behawioralnych, cyberprzemocy, sekstingu i uzależnienia od internetu (gier komputerowych)
- Przeciwdziałanie negatywnym skutkom psychologicznym i społecznym COVID-19 u dzieci będących w pieczy zastępczej
- Wzmacnianie psychiki nastolatka będącego w pieczy zastępczej z uwzględnieniem wpływu pandemii COVID-19 na jego funkcjonowanie
- „Rozpoznanie i profilaktyka uzależnień i zachowań ryzykownych u dzieci i młodzieży”
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych – komunikacja z dzieckiem w różnych fazach rozwoju (szkolenie 2-dniowe) 1
- Sposoby postępowania z wychowankami przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne
- Pierwszy krok w dorosłość.
- Dokumentacja i metodyczna praca w instytucjonalnej pieczy zastępczej – diagnoza, plan pomocy dziecku, ocena okresowa sytuacji dziecka:
- Sposoby postępowania z wychowankami przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne
- Jak wspierać kształtowanie dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej /instytucjonalnej i rodzinnej/ przygotowywanych do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania.
- Postępowanie wobec konfliktów i przejawów złości w grupie wychowawczej.
- Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
- Współczesne uzależnienia dzieci i młodzieży – wpływ na ich zachowanie. Profilaktyka uzależnień.
- Jak wychować dziecko odpowiedzialne i odważne – przygotowanie do życia w aktualnych realiach świata.
- Wychowankowie z zaburzeniami zachowania i dyscyplina wychowawcza – online
- Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
- Moderowanie relacji z rodzinami biologicznymi w pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych
- Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
- Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
- Agresja w placówkach, w rodzinie, w nas samych
- Komunikacja interpersonalna w placówce opiekuńczo- wychowawczej
- Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
- Zmiana zachowań destruktywnych na zachowania konstruktywne
- Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze
- Dyscyplina w placówce opiekuńczo wychowawczej – jak kierować swoim zachowaniem, żeby wpływać na zachowanie dzieci
- Wsparcie dziecka do wejścia w dorosłość
- Jak ustabilizować emocjonalnie dzieci będące w pieczy zastępczej
- Trudny nastolatek – wyzwanie pedagogiczne naszych czasów
- Kształtowanie postawy przedsiębiorczej, usamodzielnienie po opuszczeniu placówki – klucz do sukcesu
Pracownik socjalny
- Model pracy pracowników socjalnych z osobami starszymi i zaburzonymi psychicznie – szkolenie online
- NOWOŚĆ: Wdrażanie oddzielenia pracy socjalnej od przyznawania świadczeń pomocy społecznej
- Skuteczne motywowanie w procesie pomocowym
- Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie
- NOWOŚĆ: Wdrażanie oddzielenia pracy socjalnej od przyznawania świadczeń pomocy społecznej
- Przyznawanie świadczeń obligatoryjnych i fakultatywnych dla rodzin zastępczych i usamodzielniających się wychowanków- ujęcie praktyczne.
- Superwizja pracy socjalnej
- Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami
- Dlaczego Virginia Satir była tak skuteczna? Podnoszenie skuteczności działań z klientem pomocy społecznej w pracy socjalnej, na podstawie doświadczeń Virginii Satir.
- Aktywizowanie rodziny do realizacji planów wsparcia.
- Komunikacja i proces motywacji w pracy socjalnej z klientem pomocy społecznej
- Metodyka pracy z klientami pomocy społecznej będącymi w trudnej sytuacji na rynku pracy
- Agresja w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych – ostatnie wolne miejsca
Szkolenia dla rodzin zastępczych
- Zarządzanie na co dzień; zarządzanie budżetem domowym
- Jak dbać o higienę psychiczną w wieku dorastania
- Wzmacnianie psychiki nastolatka będącego w pieczy zastępczej z uwzględnieniem wpływu pandemii COVID-19 na jego funkcjonowanie
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych – komunikacja z dzieckiem w różnych fazach rozwoju (szkolenie 2-dniowe)
- Przeciwdziałanie negatywnym skutkom psychologicznym i społecznym COVID-19 u dzieci będących w pieczy zastępczej
- Zachowania ryzykowne nastolatków: substancje psychoaktywne, alkohol – szkolenie online
- Kryzysy występujące w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka
- „Trudne dziecko. Zaburzenia zachowania – diagnoza i terapia.”
- sposoby postępowania z wychowankami przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne
- Komunikacja z dzieckiem w pieczy zastępczej
- Postępowanie wobec wychowanka pieczy zastępczej sprawiającego trudności wychowawcze.
- Postępowanie z dzieckiem po przebytej traumie
- Radzenie sobie z wypaleniem przez osoby pełniące funkcję rodzin zastępczych
- Specyfika metod wychowawczych w pieczy zastępczej
- Szkolenie dla rodzin zastępczych w zakresie wsparcia dziecka w procesie usamodzielnienia
- Jak wspierać kształtowanie dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej /instytucjonalnej i rodzinnej/ przygotowywanych do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania”. – online
- Trudności wychowawcze wśród dzieci i młodzieży
- „Trudne dziecko. Zaburzenia zachowania – diagnoza i terapia.”
- Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
- Lepsze zrozumienie przyczyn i natury kryzysów osób dorastających
- Dyscyplina w rodzinie zastępczej – jak kierować swoim zachowaniem, żeby wpływać na zachowanie dzieci
- Wzmacnianie poczucia satysfakcji z pełnienia funkcji rodziny zastępczej.
- Pierwszy krok w dorosłość.
- Komunikacja z dzieckiem w okresie dojrzewania, sprawiającego trudności wychowawcze.