Diagnoza dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Grupą docelową są koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, pracownicy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej i kadra kierownicza
Cele szkolenia: Szkolenie nastawione na przedstawienie praktycznej wiedzy jak formułować czytelną diagnozę, która będzie podstawą stworzenia planu pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej
Zakres tematyczny szkolenia:
- Cel sporządzania diagnozy w planie pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
- Metodyczne działanie koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej: 6 kroków w formułowaniu diagnozy.
- Metodyczne działanie koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej: 3 punkty diagnozy
- Metodyczne działanie koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej: 4 podstawowe obszary jakie powinny być oceniane w diagnozie dziecka.
- Pytania pomocnicze przydatne w formułowaniu diagnozy dla przyczyny trudnej sytuacji dziecka.
- Przykładowe diagnozy.
Efekty szkolenia: Nabycie/ doskonalenie umiejętności formułowania diagnozy dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
Forma zajęć
Ogólną wytyczną prowadzenia zajęć będzie kooperatywne uczenie się przy wykorzystaniu metod warsztatowych. Tylko niewielkie części zajęć będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład, prelekcja). Do wiodących metod pracy będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim: ćwiczenia praktyczne, dyskusja oraz burza mózgów.
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów składający się
z wydruku prezentacji szkoleniowych oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.