Innowacyjne metody wychowawcze w pracy z dziećmi przejawiającymi zachowania problemowe
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Adresaci szkolenia: Grupą docelową są Koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, pracownicy socjalni, wykonujący zadania z ustawy o rodzinnej pieczy zastępczej, osoby reprezentujące organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
Termin szkolenia: do uzgodnienia po akceptacji oferty
Miejsce szkolenia: wskazuje zamawiający
Cele:
- Poznanie pojęć i przyczyn niedostosowania społecznego, zachowania problemowe.
- Zapoznanie się z uwarunkowaniami demoralizacji nieletnich oraz czynników zewnętrznych i wewnętrznych mających wpływ na zachowanie dziecka.
- Przyswojenie wiedzy z konstruowania indywidualnych planów resocjalizacji.
- Poznanie form pomocy z uwzględnieniem metod socjoterapii – jako innowacyjna metoda z dziećmi przejawiającymi zachowanie problemowe.
- Gry szkoleniowe : Chłopska szkoła biznesu, emocje – wsparcie w działaniach na rzecz dzieci przejawiających zachowania problemowe. Zajęcia grupowe – grupy wsparcia.
- Poznanie metod pracy z rodzicami dziecka niedostosowanego społecznie.
Zakres tematyczny i formy realizacji programu:
Dzień szkolenia | Przedmiot temat | Opis treści |
Pojęcie niedostosowania społecznego, zachowania problemowe | Wykład konwersatoryjny wpierany prezentacją | Omówienie pojęć , objawów oraz charakterystyka uwarunkowań grup niedostosowanych społecznie. Przedstawienie najważniejszych zagadnień, teorii stosowanej w pedagogice.Z jakimi zachowaniami problemowymi spotykamy się najczęściej u podopiecznych – omówienie indywidualnych przypadków. |
Przyczyny niedostosowania społecznego. | Wykładem konwersatoryjnym wpieranym prezentacją, ćwiczenia. | Pojęcie i przejawy niedostosowania społecznego. Omówienie metod zapobiegania niedostosowaniu społecznemu. |
Rola rodziny, środowiska rówieśniczego i szkolnego w przyczynach niedostosowania społecznego | Warsztaty grupowe, burza mózgów, metoda pracy grupowej,
Wykład konwersatoryjny wpierany prezentacją |
Omówienie środowiskowych uwarunkowań demoralizacji nieletnich, praca na doświadczeniach, konkretnych przykładach. Omówienie środowiska rówieśniczego i jego wpływu na nieprzystosowanie społeczne dziecka. Rola rodziny jako jedna z przyczyn niedostosowania społecznego – praca warsztatowa na konkretnych przykładach. |
Konstruowanie indywidualnego planu z elementami socjoterapii przy diagnozie i wsparciu dziecka przejawiającego zachowania problemowe. | Wykład konwersatoryjny wpierany prezentacją
Warsztaty grupowe, burza mózgów, plan socjoterapeutyczny |
Pojęcie diagnozy resocjalizacyjnej, diagnoza w teorii, ćwiczenia na przypadkach nurtujących uczestników, konstruowanie indywidualnej diagnozy resocjalizacyjnej. |
Formy pomocy – gry szkoleniowe | Warsztaty grupowe, burza mózgów, metoda pracy grupowej, gry szkoleniowe
|
Omówienie i ćwiczenie metod pracy z dzieckiem niedostosowanym społecznie: metody oparte na wpływie różnych grup społecznych – w tym z wyszczególnieniem metod socjoterapeutycznych. Metody wpływu elementów kultury, metody oddziaływania sytuacyjnego i osobistego. |
Forma zajęć
Szkolenie online poprzez aktywną platformę szkoleniową.
Co otrzyma uczestnik szkolenia:
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Prezentację ze szkolenia
- Materiały szkoleniowe
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz fakturę w wersji online.
Po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego prosimy o przesłanie go na adres edytapraxe@gmail.com
Po otrzymaniu formularza dwa dni przed szkoleniem otrzymają Państwo link do szkolenia, który prosimy zaakceptować na dole strony.
Platforma szkoleń jest obsługiwana w języku polskim aby ułatwić Państwu korzystanie i obsługę