Ocena sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Grupą docelową są koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, pracownicy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej i kadra kierownicza
Cele szkolenia: Szkolenie nastawione na przedstawienie praktycznej wiedzy jak formułować ocenę sytuacji dziecka by odpowiadała na pytanie: czy zasadny jest dalszy pobyt dziecka w pieczy zastępczej
Zakres tematyczny szkolenia:
- Jakie są wymagania formalne oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.
- Merytoryczna funkcja oceny – odniesienie do planu pomocy dziecku.
- Ocena jako weryfikacja dotychczasowej diagnozy dziecka .
- Pytania pomocnicze przydatne w formułowaniu oceny.
- Przykładowa ocena sytuacji dziecka – wzór.
Efekty szkolenia: Nabycie/ doskonalenie umiejętności formułowania oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.
Forma zajęć
Ogólną wytyczną prowadzenia zajęć będzie kooperatywne uczenie się przy wykorzystaniu metod warsztatowych. Tylko niewielkie części zajęć będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład, prelekcja). Do wiodących metod pracy będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim: ćwiczenia praktyczne, dyskusja oraz burza mózgów.
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów składający się
z wydruku prezentacji szkoleniowych oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.