„Organizowanie pracy z klientem trudnym, budowanie motywacji do zmiany, kształtowanie relacji w procesie pomagania.
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Adresaci szkolenia: Grupą docelową są Koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, asystenci rodzin i pracownicy socjalni pracujący z rodzina wieloproblemowymi.
Szkolenie odbędzie się w godzinach od 9:00 do 15:00.
Cele szkolenia:
- Zwiększenie efektywności pracy w obszarze aktywizowania rodzin do podejmowania odpowiedzialności za własny los oraz dzieci nad którymi sprawują opiekę.
- Zwiększenie kompetencji pracowników w zakresie radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i trudnych.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Wywierania wpływu na rodzinę, motywowanie do realizacji planów pomocy i wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu rodziny.
- Radzenia sobie z postawami roszczeniowymi i agresywnymi ze strony rodzin i wychowanków
- Rozwiązywanie konfliktów relacji, przyjmowanie postaw i zachowań asertywnych.
- Rozwój praktycznych umiejętności w zakresie konfrontowania rodziny z trudnymi informacjami.
Forma zajęć
Ogólną wytyczną prowadzenia zajęć będzie kooperatywne uczenie się w oparciu o studium przypadku z wykorzystaniem metod warsztatowych.
Przewiduje się w trakcie zajęć uczenie się metodą dramy ( odgrywania
scen dialogowych). Niezbędne treści teoretyczne będą wprowadzone
w formie prezentacji a uczestnicy otrzymają materiały dotyczące motywowania
i wywierania wpływu.