„ Praca z trudnym klientem pomocy społecznej – metody oddziaływania i techniki przezwyciężania trudności komunikacyjnych

Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.

Zakres tematyczny:
1. Wprowadzenie do szkolenia, zebranie oczekiwań grupy
2. Trudny czyli jaki? Rodzaje trudności w pracy z klientem pomocy społecznej, identyfikacja własnych obaw i ograniczeń w kontakcie z klientem trudnym.
3. Opór w pracy socjalnej – rodzaje oporu, podejścia w pracy socjalnej w relacji do oporu klienta
4. Omówienie specyfiki zaburzeń i chorób psychicznych.

  1. Metody pracy z klientem pomocy społecznej:
    – dialog motywujący
    – analiza transakcyjna
    -podejście skoncentrowane na rozwiązaniach
    -elementy coachingu w pracy z klientem pomocy społecznej
    – empowerment
    6. Radzenie sobie z agresją klienta.
  2. Rola pracy zespołowej w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi.

    Cel:
    Omówienie problematyki pracy socjalnej z klientem sprawiającym trudności.
    Wypracowanie sposobów radzenia sobie z trudnym klientem, poznanie metod efektywnej komunikacji, wprowadzanie zmian

    Efekty szkolenia:
    Pozyskanie wiedzy  na temat przyczyn zachowań trudnych klientów i radzenia sobie z nimi.
    Wypracowanie wskaźników własnego stylu komunikacji w kontakcie z trudnym klientem, identyfikacja własnych ograniczeń i możliwości ich przezwyciężania.
    Ugruntowanie wiedzy w zakresie poprawnych i skutecznych wzorców komunikowania się z tzw. trudnym klientem pomocy społecznej
    Poprawa jakości pracy pracowników pomocy społecznej.
    Poznanie narzędzi umożliwiających efektywną pracę z klientem pomocy społecznej.
    Nabycie umiejętności budowania profesjonalnych relacji z klientami pomocy społecznej i skutecznego motywowania w procesie pomagania.

    Forma realizacji:
    Szkolenie prowadzone będzie metodą warsztatową  przy wykorzystaniu metod bezpośrednio aktywizujących uczestników: studium przypadku, ćwiczenia, dyskusja oraz burza mózgów. Zawierać będzie także elementy mini wykładu.