„ Praca z trudnym klientem pomocy społecznej – metody oddziaływania i techniki przezwyciężania trudności komunikacyjnych
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Zakres tematyczny:
1. Wprowadzenie do szkolenia, zebranie oczekiwań grupy
2. Trudny czyli jaki? Rodzaje trudności w pracy z klientem pomocy społecznej, identyfikacja własnych obaw i ograniczeń w kontakcie z klientem trudnym.
3. Opór w pracy socjalnej – rodzaje oporu, podejścia w pracy socjalnej w relacji do oporu klienta
4. Omówienie specyfiki zaburzeń i chorób psychicznych.
- Metody pracy z klientem pomocy społecznej:
– dialog motywujący
– analiza transakcyjna
-podejście skoncentrowane na rozwiązaniach
-elementy coachingu w pracy z klientem pomocy społecznej
– empowerment
6. Radzenie sobie z agresją klienta. - Rola pracy zespołowej w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi.
Cel:
Omówienie problematyki pracy socjalnej z klientem sprawiającym trudności.
Wypracowanie sposobów radzenia sobie z trudnym klientem, poznanie metod efektywnej komunikacji, wprowadzanie zmianEfekty szkolenia:
Pozyskanie wiedzy na temat przyczyn zachowań trudnych klientów i radzenia sobie z nimi.
Wypracowanie wskaźników własnego stylu komunikacji w kontakcie z trudnym klientem, identyfikacja własnych ograniczeń i możliwości ich przezwyciężania.
Ugruntowanie wiedzy w zakresie poprawnych i skutecznych wzorców komunikowania się z tzw. trudnym klientem pomocy społecznej
Poprawa jakości pracy pracowników pomocy społecznej.
Poznanie narzędzi umożliwiających efektywną pracę z klientem pomocy społecznej.
Nabycie umiejętności budowania profesjonalnych relacji z klientami pomocy społecznej i skutecznego motywowania w procesie pomagania.Forma realizacji:
Szkolenie prowadzone będzie metodą warsztatową przy wykorzystaniu metod bezpośrednio aktywizujących uczestników: studium przypadku, ćwiczenia, dyskusja oraz burza mózgów. Zawierać będzie także elementy mini wykładu.