Jak wspierać kształtowanie dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej /instytucjonalnej i rodzinnej/ przygotowywanych do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania.
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Adresaci szkolenia:
Pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy pieczy zastępczej, kierownicy placówek pieczy zastępczej, koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, pracownicy socjalni
Cele szkolenia:
Przedstawienie praktycznej wiedzy i przygotowanie strategii pracy w zakresie kształtowania dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej (instytucjonalnej i rodzinnej przygotowujących się do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania.)
Rozwój kompetencji komunikacyjnych w zakresie tematycznym szkolenia.
Zakres tematyczny szkolenia:
Do głównych problemów młodzieży przygotowującej się do usamodzielnienia należą:
- brak poczucia bezpieczeństwa,
- niskie poczucie własnej wartości,
- niskie poczucia sprawczości,
- brak zaufania do innych,
- brak realnej oceny własnych możliwości,
- bierność, nastawienie na unikanie porażki,
- skutki wychowania w biedzie i niedostatku (egoizm, egocentryzm, agresja),
- brak wiedzy o świecie i umiejętności społecznych i zadaniowych,
- brak odpowiedzialności za siebie i swoje życie,
- brak świadomości celów i perspektyw życiowych.
Są to czynniki natury psychologicznej.
W związku z powyższym szkolenie przygotowane zostało w oparciu o schemat: diagnoza – przygotowanie planu działania – ocena postępów wraz z korektą zakładanych celów i środków działania.
Dokonana zostanie charakterystyka dojrzałości (jej zakres, cele itd.), różnicowanie potrzeb wychowanków w tym zakresie, a także diagnoza w zakresie mocnych i słabych stron wychowanka. Główną rolę w procesie usamodzielniania odgrywa relacja z wychowankiem, a zatem rozwijane będą m.in. umiejętności komunikacyjne, perswazyjne, motywacyjne.
Efekty szkolenia :
- Umiejętność diagnozy sytuacji wychowanka pod kątem jego potrzeb w zakresie procesu usamodzielniania.
- Umiejętność sporządzenia planu działania w związku ze sformułowaną diagnozą w oparciu o zasoby wychowanka i instytucji pieczy zastępczej wraz z uwzględnieniem potencjalnych trudności i przeszkód.
- Umiejętność monitorowania przebiegu procesu usamodzielniania wraz z jego oceną. Dokonywanie korekt.
- Rozwój kompetencji komunikacyjnych w zakresie poruszanej problematyki.
Forma zajęć
Szkolenie przeprowadzane jest w oparciu o aktywny udział uczestników.
Warsztaty, mini-wykłady, praca własna uczestników
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów składający się z:
- wydruku prezentacji szkoleniowych,
- materiałów teoretycznych oraz przykładowych algorytmów postępowania w przypadku przemocy w rodzinie
Koszt szkolenia : 320,00 złotych / osoba
W przypadku uczestniczenia kilku osób z danego Ośrodka koszt szkolenia drugiej osoby wynosi 280,00 złotych, każdej kolejnej
250,00 złotych/osoba.
Jeżeli w szkoleniu będzie brało udział 4 pracowników z jednego Ośrodka koszt wynosi 1.000,00 złotych
WAŻNE: Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia na zamówienie Ośrodka – ośrodki mogą się łączyć.
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, przerwę kawową oraz lunch.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na wypełnionym formularzu, który znajduje się w załączeniu na adres mailowy praxe@kvs.pl lub edyta@praxe.kvs.pl
Płatne do 7 dni po zakończeniu szkolenia na rachunek MULTIBANK nr:
98 1140 2017 0000 4602 0666 8604
Prowadzący
Agnieszka Borowicz-Bartosik, psycholog i psychoterapeuta, trener umiejętności psychologicznych, posiada duże doświadczenie w prowadzeniu warsztatów psychologicznych dla rodzin biologicznych i zastępczych, opiekunów , a także dla młodzieży, o różnorodnej tematyce psychologicznej (tj. komunikacja, stres, motywacja, kompetencje rodzicielskie, umiejętności wychowawcze itp.). Jestem rekomendowaną przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie realizatorką programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” cz.I i II. Posiadam