Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Szkolenie nastawione wyłącznie na przedstawienie praktycznej wiedzy i przygotowaniu strategii pracy w kontekście przemocy.
Tematyka szkolenia została sformułowana jako odpowiedź na zapotrzebowanie zgłaszane podczas szkoleń przez wychowawców placówek opiekuńczo wychowawczych oraz koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej.
Adresaci szkolenia: Grupą docelową są pracownicy placówek opiekuńczo wychowawczych, koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, pracownicy PCPR, wykonujący zadania z ustawy o rodzinnej pieczy zastępczej, osoby reprezentujące organizatora rodzinnej pieczy zastępczej,
Cele szkolenia:
– Omówienie dynamiki zjawiska przemocy w placówkach opiekuńczo wychowawczych oraz rodzinach zastępczych oraz źródeł przemocy w instytucjonalnej i rodzinnej pieczy zastępczej
– Wzrost umiejętności diagnostycznych oraz poznanie zasad formułowania procedur interwencyjnych wobec środowisk, w których dochodzi do przemocy.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Rozpoznawanie symptomów przemocy oraz dynamiki zjawiska
- Źródła zachowań przemocowych – przyczyny
- Algorytmy postępowania w przypadku diagnozy przemocy.
- Profilaktyka przemocy w placówkach opiekuńczo wychowawczych i rodzinach zastępczych
Efekty szkolenia :
Zwiększy się świadomość celowości podejmowanych działań przez osoby zaangażowane w środowiska gdzie występuje przemoc.
Pracownicy zyskają narzędzia i umiejętności wspomagające ich w budowaniu procesu pracy z osoba agresywną lub całym systemem rodzinnym w kontekście diagnozy i interwencji.
Wiedza zdobyta na szkoleniu umożliwia wprowadzenie działań prewencyjnych w środowiskach zagrożonych przemocą.
Forma zajęć
Ogólną wytyczną prowadzenia zajęć będzie kooperatywne uczenie się przy wykorzystaniu metod warsztatowych. Tylko niewielkie części zajęć będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład, prelekcja). Do wiodących metod pracy będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim: studium przypadku, ćwiczenia, dyskusja oraz burza mózgów.
Forma zajęć
Szkolenie online poprzez aktywną platformę szkoleniową.
Co otrzyma uczestnik szkolenia:
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Prezentację ze szkolenia
- Materiały szkoleniowe wraz z narzędziami coachingowi
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz fakturę w wersji online.
Po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego prosimy o przesłanie go na adres edytapraxe@gmail.com
Po otrzymaniu formularza dwa dni przed szkoleniem otrzymają Państwo link do szkolenia, który prosimy zaakceptować na dole strony.
Platforma szkoleń jest obsługiwana w języku polskim aby ułatwić Państwu korzystanie i obsługę.
WAŻNE: Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia na zamówienie Ośrodka – ośrodki mogą się łączyć.
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, przerwę kawową oraz lunch.
Prowadzący
pedagog korekcyjno-kompensacyjny, socjoterapeutka, doradca zawodowy, trener umiejętności miękkich. Od 2008 roku związany z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się dziećmi i młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym. Prowadzący zajęcia profilaktyczne z przeciwdziałania agresji oraz narkomani w szkołach podstawowych oraz gimnazjach. Wykładowca w Wyższej Szkole ,,Ateneum” w Gdańsku z zakresu agresji, komunikacji i technik radzenia sobie ze stresem. Doradca zawodowy realizujący aktywizację zawodową i społeczną młodzieży, realizator projektów unijnych. Trener projektu ustawy ,,Za Życiem” dla WTZ oraz placówek opiekuńczo – wychowawczych. Trener Ośrodka Rozwoju Edukacji wprowadzający Wewnątrzszkolne Systemy Doradztwa Zawodowego do szkół podstawowych oraz treningu agresji