Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
- Zaburzenia osobowości, zachowań i rozwoju dzieci
- Warsztaty dotyczące problemów uzależnień behawioralnych, cyberprzemocy, sekstingu i uzależnienia od internetu (gier komputerowych)
- Przeciwdziałanie negatywnym skutkom psychologicznym i społecznym COVID-19 u dzieci będących w pieczy zastępczej
- Wzmacnianie psychiki nastolatka będącego w pieczy zastępczej z uwzględnieniem wpływu pandemii COVID-19 na jego funkcjonowanie
- „Rozpoznanie i profilaktyka uzależnień i zachowań ryzykownych u dzieci i młodzieży”
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych – komunikacja z dzieckiem w różnych fazach rozwoju (szkolenie 2-dniowe) 1
- Sposoby postępowania z wychowankami przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne
- Pierwszy krok w dorosłość.
- Dokumentacja i metodyczna praca w instytucjonalnej pieczy zastępczej – diagnoza, plan pomocy dziecku, ocena okresowa sytuacji dziecka:
- Sposoby postępowania z wychowankami przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne
- Jak wspierać kształtowanie dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej /instytucjonalnej i rodzinnej/ przygotowywanych do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania.
- Postępowanie wobec konfliktów i przejawów złości w grupie wychowawczej.
- Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
- Współczesne uzależnienia dzieci i młodzieży – wpływ na ich zachowanie. Profilaktyka uzależnień.
- Jak wychować dziecko odpowiedzialne i odważne – przygotowanie do życia w aktualnych realiach świata.
- Wychowankowie z zaburzeniami zachowania i dyscyplina wychowawcza – online
- Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
- Moderowanie relacji z rodzinami biologicznymi w pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych
- Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
- Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
- Agresja w placówkach, w rodzinie, w nas samych
- Komunikacja interpersonalna w placówce opiekuńczo- wychowawczej
- Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
- Zmiana zachowań destruktywnych na zachowania konstruktywne
- Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze
- Dyscyplina w placówce opiekuńczo wychowawczej – jak kierować swoim zachowaniem, żeby wpływać na zachowanie dzieci
- Wsparcie dziecka do wejścia w dorosłość
- Jak ustabilizować emocjonalnie dzieci będące w pieczy zastępczej
- Trudny nastolatek – wyzwanie pedagogiczne naszych czasów
- Kształtowanie postawy przedsiębiorczej, usamodzielnienie po opuszczeniu placówki – klucz do sukcesu