Warsztaty dotyczące problemów uzależnień behawioralnych, cyberprzemocy, sekstingu i uzależnienia od internetu (gier komputerowych)
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Termin szkolenia: do uzgodnienia
Miejsce szkolenia: wskazujące zamawiający
Cele szkolenia:
- Podniesienie świadomości dotyczącej zagrożeń behawioralnych oraz cyberprzemocy, sekstingu ich form, specyfiki i skali zagrożenia
- Przybliżenie problemów wieku dorastania i roli, jaką pełni w tym czasie świat wirtualny
- Zwiększenie umiejętności reagowania w sytuacji uzależnień behawioralnych i cyberprzemocy, sekstingu oraz udzielanie odpowiedniego wsparcia psychologicznego
- Projekt INKLA.
- Zwiększenie wiedzy na temat psychologicznych aspektów nadmiernego używania internetu (gier komputerowych) przez dzieci
- Zwiększenie umiejętności w zakresie budowania profesjonalnego kontaktu z młodymi ludźmi
Efekty szkolenia:
Zwiększy się świadomość celowości działań podejmowanych przez opiekunów w odniesieniu do wychowanków. Opiekun będzie potrafił profesjonalnie podejmować działania w zakresie zasad bezpieczeństwa w sieci. Zwiększą się umiejętności reagowania w sytuacji uzależnienia behawioralnego, sekstingu i cyberprzemocy oraz udzielania odpowiedniego wsparcia psychologicznego młodym ludziom w sytuacjach z nimi związanych. Uczestnicy zwiększą wiedzę na temat psychologicznych aspektów nadmiernego używania internetu przez dzieci. Zwiększy się również świadomość uczestników o wybranych problemach wieku adolescencji oraz umiejętności używania narzędzi terapeutycznych ze szczególnym uwzględnieniem podmiotowego podejścia do młodych wychowanków.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Przegląd wybranych problemów młodych ludzi.
- Czym jest uzależnienie behawioralne (symptomy)?.
- Jak uchronić dziecko przed uzależnieniem?.
- Teoria dotycząca cyberprzemocy (formy, skala zagrożenia, specyfika) i sekstingu.
- Tworzenie form przeciwdziałania i reagowania w sytuacji cyberprzemocy.
- Wsparcie psychologiczne. Projekt INKLA.
- Zasady bezpieczeństwa.
- Sytuacje trudne podczas pracy z młodymi ludźmi.
- Higiena psychiczna rodzica, czyli jak zadbać o siebie.
Forma zajęć:
Ogólną wytyczną prowadzenia zajęć będzie kooperatywne uczenie się przy wykorzystaniu metod warsztatowych. Tylko niewielkie części zajęć będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład, prelekcja). Do wiodących metod pracy będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim: ćwiczenia, dyskusja oraz burza mózgów.
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów szkoleniowych.