„Trudne dziecko. Zaburzenia zachowania – diagnoza i terapia.”
Cele szkolenia:
- Poznanie źródeł zaburzonych zachowań dziecka
- Uwolnienie rodzin zastępczych z poczucia winy, które paraliżuje współpracę z profesjonalistami.
- Nabycie umiejętności otwartej komunikacji i współdziałania ze specjalistami terapeutami wspierającymi dziecko.
- Poznanie zasad tworzenia sieci wsparcia dla dziecka, dla realizacji kompleksowego programu wsparcia.
- Nabycie umiejętności reagowania na zaburzone zachowania dziecka w pieczy zastępczej.
Program szkolenia:
I dzień:
|
|
Jak kształtują się zaburzone zachowania dzieci? | |
Znaczenie wczesnej diagnozy i formułowania interdyscyplinarnego planu terapii | |
Czy czynniki biologiczne dają szansę na korektę zaburzonych zachowań?
Jakie są możliwości i zasady postepowania korekcyjnego? |
|
Jak korzystać z zasobów środowiska w formułowaniu planu wsparcia dla dziecka i rodziny zastępczej oraz biologicznej | |
II dzień:
|
|
Analiza najczęściej występujących zaburzonych zachowań dzieci, praca w oparciu o sytuacje zgłoszone przez uczestników szkolenia. | |
Od czego zacząć planować strategie korekcji zachowań dziecka? Czy rodzina musi być z tym sama? | |
Jak podzielić oddziaływania wychowawcze na całe środowisko w którym żyje dziecko? | |
Jak komunikować się ze szkołą i specjalistami w obszarze planu oddziaływań wychowawczych? | |
Jak podchodzić do ewaluacji skuteczności oddziaływań wychowawczych, jak planować i realizować ewaluację? | |
Użyteczne strategie i techniki wychowawcze do zastosowania w środowisku domowym; strategie terapii poznawczo-behawioralnej | |
III dzień: | |
Trening umiejętności wychowawczych odziaływań wychowawczych przeprowadzony w oparciu o modele zachowań zgłoszonych przez uczestników | |
Profilaktyka w oddziaływaniach wychowawczych u dzieci z uszkodzonym centralnym układem Nerwowym |