Warsztaty dla rodziców zastępczych, dotyczący problemów uzależnień behawioralnych, cyberprzemocy i uzależnienia od internetu
„Tylko Ty sam sobie poradzisz, ale nie poradzisz sobie sam”
M.L. Moeller
W którym świecie żyjesz? Warsztaty dla rodziców zastępczych, dotyczący problemów uzależnień behawioralnych, cyberprzemocy i uzależnienia od internetu
Adresaci szkolenia: Rodziny zastępcze
Termin szkolenia: do uzgodnienia
Miejsce szkolenia: wskazujące zamawiający
Cele szkolenia:
- Podniesienie świadomości dotyczącej zagrożeń behawioralnych oraz cyberprzemocy, ich form, specyfiki i skali zagrożenia
- Przybliżenie problemów wieku dorastania i roli, jaką pełni w tym czasie świat wirtualny
- Zwiększenie umiejętności reagowania w sytuacji uzależnień behawioralnych i cyberprzemocy oraz udzielanie odpowiedniego wsparcia psychologicznego
- Projekt INKLA.
- Zwiększenie wiedzy na temat psychologicznych aspektów nadmiernego używania internetu przez dzieci
- Zwiększenie umiejętności w zakresie budowania profesjonalnego kontaktu z młodymi ludźmi
Efekty szkolenia:
Zwiększy się świadomość celowości działań podejmowanych przez rodziców zastępczych w odniesieniu do wychowanków. Rodzic będzie potrafił profesjonalnie podejmować działania w zakresie zasad bezpieczeństwa w sieci. Zwiększą się umiejętności reagowania w sytuacji uzależnienia behawioralnego i cyberprzemocy oraz udzielania odpowiedniego wsparcia psychologicznego młodym ludziom w sytuacjach z nimi związanych. Uczestnicy zwiększą wiedzę na temat psychologicznych aspektów nadmiernego używania internetu przez dzieci. Zwiększy się również świadomość uczestników o wybranych problemach wieku adolescencji oraz umiejętności używania narzędzi terapeutycznych ze szczególnym uwzględnieniem podmiotowego podejścia do młodych wychowanków.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Przegląd wybranych problemów młodych ludzi.
- Czym jest uzależnienie behawioralne (symptomy)?.
- Jak uchronić dziecko przed uzależnieniem?.
- Teoria dotycząca cyberprzemocy (formy, skala zagrożenia, specyfika).
- Tworzenie form przeciwdziałania i reagowania w sytuacji cyberprzemocy.
- Wsparcie psychologiczne. Projekt INKLA.
- Zasady bezpieczeństwa.
- Sytuacje trudne podczas pracy z młodymi ludźmi.
- Higiena psychiczna rodzica, czyli jak zadbać o siebie.
Forma zajęć:
Ogólną wytyczną prowadzenia zajęć będzie kooperatywne uczenie się przy wykorzystaniu metod warsztatowych. Tylko niewielkie części zajęć będą oparte o tradycyjne formy nauczania (wykład, prelekcja). Do wiodących metod pracy będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim: ćwiczenia, dyskusja oraz burza mózgów.
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów szkoleniowych.
Pedagog, trener kompetencji miękkich, socjoterapeuta, terapeuta zajęciowy. Ukończyłam szkolenia z zakresu arteterapii i choreoterapii, jestem trakcie Akredytowanego Kursu Psychoterapii w nurcie Ericksonowsko – Systemowym. Ukończyłam Studium Terapii Grupowej i Treningu Interpersonalnego. Mam doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu pomocy społecznej, treningów kompetencji społecznych, obszarze psychoedukacji i psychoprofilaktyki, rozwoju osobistego, integracji i komunikacji. Posiadam bogate i różnorodne doświadczenie pracy z ludźmi zdobywane w placówkach pomocowych (gminne i miejskie ośrodki pomocy społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Dom Dziennego Pobytu). Mam doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą w Świetlicy socjoterapeutycznej, gdzie prowadziłam zajęcia profilaktyczno-terapeutyczne. Posiadam doświadczenie szkoleniowe w tematyce cyberprzemocy , które zdobyłam prowadząc szkolenia i prelekcje stacjonarne oraz online organizowane przez Firmę Szkoleniową PRAXE. W okresie od kwietnia do października przeprowadziłam warsztaty online dla rodziców i wychowawców w tematyce bezpiecznego internetu. Moje warsztaty łączą pracę na procesie grupowym, korzystanie z doświadczenia i zaangażowania grupy, przekaz merytoryczny i praktykowanie. Pracuję z wykorzystaniem metod arte- i choreoterapii. Prowadzę warsztaty rozwoju osobistego w ramach Akademii Pięknego Czasu w Czechowicach-Dziedzicach. Od kilku lat prowadzę terapię dla pacjentów Oddziału Dziennego Ogólnopsychiatrycznego w Centrum Leczenia Nerwic i innych Zaburzeń Psychicznych w Czechowicach – Dziedzicach. Wspólnie z lekarzem psychiatrą planuję i realizuję proces terapii zarówno dla osób przewlekle chorych jak i pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi i zaburzeniami osobowości. Stale troszczę się o poszerzanie swoich kwalifikacji biorąc udział w licznych szkoleniach i konferencjach. Byłam prelegentką podczas polsko-słowackiej konferencji, na temat „Bezpieczeństwo dzieci w sieci”.
oraz
Psycholog, terapeuta, matematyk. Jestem absolwentką Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Katowicach na kierunku psychologia (specjalność: Psychologia kliniczna człowieka dorosłego), jestem w trakcie studiów psychoterapeutycznych w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt. Zajmuję się diagnozowaniem pacjentów, przeprowadzaniem wywiadów klinicznych, przeprowadzaniem terapii wspierających dla osób w kryzysie emocjonalnym, pomagam osobom mającym trudności w funkcjonowaniu społecznym i relacjach interpersonalnych , współprowadzę terapię grupową Oddziału Dziennego Ogólnopsychiatrycznego w Centrum Leczenia Nerwic i innych Zaburzeń Psychicznych w Czechowicach – Dziedzicach. Posiadam doświadczenie związane z prowadzeniem własnej działalności w firmie produkcyjnej. Jestem absolwentką Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku matematyka ze specjalizacją: modelowanie matematyczne. Prowadzę szkolenia w obszarze psychoedukacji i psychoprofilaktyki, rozwoju osobistego, integracji i komunikacji. Jestem autorką pracy dotyczącej psychologicznych i społecznych uwarunkowań motywacji do korzystania z Facebooka, do której prowadziłam badania. Posiadam doświadczenie szkoleniowe w tematyce cyberprzemocy , które zdobyłam prowadząc szkolenia i prelekcje stacjonarne oraz online organizowane przez Firmę Szkoleniową PRAXE. W okresie od kwietnia do października przeprowadziłam warsztaty online dla rodziców i wychowawców w tematyce bezpiecznego internetu.
Prowadzące, które wspólnie pracują na co dzień, łączą matematyczne spojrzenie z artystycznym drygiem. Bardzo lubią pracę z ludźmi, szczególnie warsztatową, która ich zdaniem jest nieodzownym towarzyszem każdej praktycznej wiedzy.