Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej

  1. Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  2. Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej- profesjonalista
  3. „Moderowanie relacji z trudnymi rodzinami zastępczymi, budowanie motywacji do zmiany, kształtowanie relacji w procesie pomagania”
  4. Innowacyjne metody wychowawcze w pracy z dziećmi przejawiającymi zachowania problemowe
  5. Rozwiazywanie konfliktów – mediacje jako profesjonalny sposób rozwiazywania problemów na drodze dialogu, wykorzystanie dialogu motywującego do pracy z rodzina zastępczą
  6. Praca z rodziną doświadczających trudności wychowawczych – superwizja trudnych przypadków
  7. Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
  8. Współdziałanie asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie rodzinnej pieczy zastępczej
  9. NOWOŚĆ: „Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie”
  10. Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
  11. Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
  12. Jak skutecznie pozyskać kandydatów na rodziny zastępcze?
  13. Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze
  14. Superwizji pracy Koordynatora Rodzinnej pieczy zastępczej.
  15. Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami.
  16. Dokumentowanie pracy koordynatora, plany pomocy dziecku, oceny okresowe sytuacji dziecka, oceny rodziny zastępczej.
  17. Przemoc domowa w rodzinach zastępczych. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  18. „Strategie komunikacyjne w pracy koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystenta rodziny. Rozpoznawanie zagrożeń – diagnoza i wczesna interwencja w przypadkach przemocy domowej.”
  19. Budowanie programów usamodzielnień.
  20. Superwizja planów pomocy dziecku, budowania programów usamodzielnień, ocen okresowych rodziny i sytuacji dziecka, dylematy związane z dokumentowaniem pracy. Organizacja pracy z rodzinami trudnymi.