Lista szkoleń

Asystent rodziny

  1. Praca asystenta rodziny w dobie pandemii COVID-19
  2. Praca z rodziną doświadczających trudności wychowawczych – superwizja trudnych przypadków
  3. Umiejętności praktyczne asystenta rodziny
  4. NOWOŚĆ: „Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie”
  5. NOWOŚĆ: Asystent rodziny – profesjonalista
  6. Superwizji pracy Asystenta Rodziny.
  7. Asystent rodziny – organizacja stanowiska pracy, dokumentacja, plany pracy z rodziną, oceny okresowe.
  8. Strategie komunikacyjne w pracy koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystenta rodziny z rodziną zagrożoną przemocą domową lub w której występują znaczące dysfunkcje w relacjach rodzice – dzieci
  9. Asystent rodziny jako lider zmian w rodzinie.
  10. Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami.

Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej

  1. Plan pomocy dziecku w instytucjonalnej pieczy zastępczej w dobie pandemii COVID-19
  2. Plan pomocy dziecku w rodzinnej pieczy zastępczej w dobie pandemii COVID-19
  3. Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  4. „Moderowanie relacji z trudnymi rodzinami zastępczymi, budowanie motywacji do zmiany, kształtowanie relacji w procesie pomagania”
  5. Innowacyjne metody wychowawcze w pracy z dziećmi przejawiającymi zachowania problemowe
  6. Rozwiazywanie konfliktów – mediacje jako profesjonalny sposób rozwiazywania problemów na drodze dialogu, wykorzystanie dialogu motywującego do pracy z rodzina zastępczą
  7. Praca z rodziną doświadczających trudności wychowawczych – superwizja trudnych przypadków
  8. Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
  9. Współdziałanie asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie rodzinnej pieczy zastępczej
  10. NOWOŚĆ: „Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie”
  11. Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
  12. „Organizowanie pracy z klientem trudnym, budowanie motywacji do zmiany, kształtowanie relacji w procesie pomagania.
  13. „ Praca z trudnym klientem pomocy społecznej – metody oddziaływania i techniki przezwyciężania trudności komunikacyjnych
  14. „Rodzinka jest dobra na wszystko”. „Więź jako czynnik ochronny”.
  15. Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
  16. Diagnoza dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
  17. Ocena sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
  18. Usamodzielnienie wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo wychowawczych „Pierwszy krok w dorosłość”
  19. Praca z rodziną doświadczających trudności wychowawczych – superwizja trudnych przypadków
  20. Praca z rodziną niewydolną wychowawczo
  21. Rozwiazywanie konfliktów – mediacje jako profesjonalny sposób rozwiazywania problemów na drodze dialogu, wykorzystanie dialogu motywującego do pracy z rodzina zastępczą
  22. Wspieranie wychowanków pieczy zastępczej w procesie usamodzielnienia- jak skutecznie to robić?
  23. Dokumentowanie pracy koordynatora, plany pomocy dziecku, oceny okresowe sytuacji dziecka, oceny rodziny zastępczej
  24. Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze
  25. Superwizji pracy Koordynatora Rodzinnej pieczy zastępczej.
  26. Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami.
  27. Dokumentowanie pracy koordynatora, plany pomocy dziecku, oceny okresowe sytuacji dziecka, oceny rodziny zastępczej.
  28. Przemoc domowa w rodzinach zastępczych. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  29. „Strategie komunikacyjne w pracy koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystenta rodziny. Rozpoznawanie zagrożeń – diagnoza i wczesna interwencja w przypadkach przemocy domowej.”
  30. Budowanie programów usamodzielnień.
  31. Superwizja planów pomocy dziecku, budowania programów usamodzielnień, ocen okresowych rodziny i sytuacji dziecka, dylematy związane z dokumentowaniem pracy. Organizacja pracy z rodzinami trudnymi.

Pracownicy placówek opiekuńczo - wychowawczych

  1. Pierwszy krok w dorosłość.
  2. Jak wspierać kształtowanie dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej /instytucjonalnej i rodzinnej/ przygotowywanych do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania.
  3. Postępowanie wobec konfliktów i przejawów złości w grupie wychowawczej.
  4. Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  5. Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
  6. Moderowanie relacji z rodzinami biologicznymi w pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych
  7. Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
  8. Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
  9. Agresja w placówkach, w rodzinie, w nas samych
  10. Komunikacja interpersonalna w placówce opiekuńczo- wychowawczej
  11. Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
  12. Metodyczne wsparcie dziecka w instytucjonalnej pieczy zastępczej – od pierwszego dnia do opuszczenia placówki
  13. Zmiana zachowań destruktywnych na zachowania konstruktywne
  14. Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze
  15. Dyscyplina w placówce opiekuńczo wychowawczej – jak kierować swoim zachowaniem, żeby wpływać na zachowanie dzieci
  16. Trudny nastolatek – wyzwanie pedagogiczne naszych czasów

Pracownik socjalny

  1. NOWOŚĆ: Wdrażanie oddzielenia pracy socjalnej od przyznawania świadczeń pomocy społecznej
  2. Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie
  3. NOWOŚĆ: Wdrażanie oddzielenia pracy socjalnej od przyznawania świadczeń pomocy społecznej
  4. Przyznawanie świadczeń obligatoryjnych i fakultatywnych dla rodzin zastępczych i usamodzielniających się wychowanków- ujęcie praktyczne.
  5. Informacja o Konkursie dla Ośrodków Pomocy Społecznej w ramach Działania 2.5 PO WER – Skuteczna Pomoc Społeczna
  6. Superwizja pracy socjalnej
  7. Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami
  8. Dlaczego Virginia Satir była tak skuteczna? Podnoszenie skuteczności działań z klientem pomocy społecznej w pracy socjalnej, na podstawie doświadczeń Virginii Satir.
  9. Aktywizowanie rodziny do realizacji planów wsparcia.
  10. Komunikacja i proces motywacji w pracy socjalnej z klientem pomocy społecznej
  11. Metodyka pracy z klientami pomocy społecznej będącymi w trudnej sytuacji na rynku pracy
  12. Agresja w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych – ostatnie wolne miejsca

Szkolenia dla rodzin zastępczych

  1. Komunikacja z dzieckiem w pieczy zastępczej
  2. Postępowanie wobec wychowanka pieczy zastępczej sprawiającego trudności wychowawcze.
  3. Postępowanie z dzieckiem po przebytej traumie
  4. Radzenie sobie z wypaleniem przez osoby pełniące funkcję rodzin zastępczych
  5. Specyfika metod wychowawczych w pieczy zastępczej
  6. Szkolenie dla rodzin zastępczych w zakresie wsparcia dziecka w procesie usamodzielnienia
  7. Trudności wychowawcze wśród dzieci i młodzieży
  8. Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
  9. Lepsze zrozumienie przyczyn i natury kryzysów osób dorastających
  10. Dyscyplina w rodzinie zastępczej – jak kierować swoim zachowaniem, żeby wpływać na zachowanie dzieci
  11. Wzmacnianie poczucia satysfakcji z pełnienia funkcji rodziny zastępczej.
  12. Pierwszy krok w dorosłość.
  13. Komunikacja z dzieckiem w okresie dojrzewania, sprawiającego trudności wychowawcze.