Metody pracy z dzieckiem z Zespołem Aspergera, autyzmem oraz całościowymi zaburzeniami rozwojowymi niezdiagnozowanymi inaczej
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Czas trwania: 9.00-15.30
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego wspierania i nauczania dzieci z Zespołem Aspergera, autyzmem oraz całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia tych zaburzeń oraz zapewnienie narzędzi do efektywnej pracy z dziećmi.
Uczestnicy poznają konstrukty środowiska rodzinnego, które ma realny wpływ na rozwój dziecka, a także poznają sposoby zadbania o siebie przy opiece i wychowywaniu dziecka z takimi zaburzeniami.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Wprowadzenie do Zaburzeń Rozwojowych: Definicja i charakterystyka Zespołu Aspergera, autyzmu i całościowych zaburzeń rozwojowych. Przegląd objawów i cech charakterystycznych zgodnych z klasyfikacją chorób ICD-10 i ICD-11.
- Teorie i modele rozwoju dzieci z autyzmem
- Indywidualne podejście do dzieci – diagnoza potencjału dziecka
- Zasady komunikacji i tworzenia środowiska rozwoju dla dzieci ze spektrum autyzmu.
- Jak poprawić komunikację z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
- Praktyczne wskazówki dotyczące mowy, języka ciała i komunikacji niewerbalnej.
- Trudne sytuacje wychowawcze z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi.
- Podstawowe potrzeby dziecka zgodnie z terapią schematów Jeffrey`ego Young`a
- Jak zadbać o siebie przy wychowywaniu dziecka z autyzmem.
- Aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży
Forma zajęć
Ogólną wytyczną prowadzenia zajęć będzie kooperatywne uczenie się . Do wiodących metod pracy będą należeć metody aktywizujące, przede wszystkim: studium przypadku, dyskusja oraz burza mózgów.
Uczestnicy szkolenia otrzymają streszczenie poruszanych treści. Na zakończenie szkolenia każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Prowadzący szkolenie:
pedagog korekcyjno-kompensacyjny, socjoterapeutka, doradca zawodowy, trener umiejętności miękkich. Od 2008 roku związany z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się dziećmi i młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym. Prowadzący zajęcia profilaktyczne z przeciwdziałania agresji oraz narkomani w szkołach podstawowych oraz gimnazjach. Wykładowca w Wyższej Szkole ,,Ateneum” w Gdańsku z zakresu agresji, komunikacji i technik radzenia sobie ze stresem. Doradca zawodowy realizujący aktywizację zawodową i społeczną młodzieży, realizator projektów unijnych. Trener projektu ustawy ,,Za Życiem” dla WTZ oraz placówek opiekuńczo – wychowawczych. Trener Ośrodka Rozwoju Edukacji wprowadzający Wewnątrzszkolne Systemy Doradztwa Zawodowego do szkół podstawowych oraz treningu agresji. Prowadzi liczne szkolenia dla pieczy zastępczej rodzinnej i instytucjonalnej.