Lista szkoleń

Asystent rodziny

  1. Superwizja pracy asystenta rodziny
  2. Praca asystenta rodziny w dobie pandemii COVID-19
  3. Praca z rodziną doświadczających trudności wychowawczych – superwizja trudnych przypadków
  4. Umiejętności praktyczne asystenta rodziny
  5. NOWOŚĆ: „Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie”
  6. NOWOŚĆ: Asystent rodziny – profesjonalista
  7. Asystent rodziny – organizacja stanowiska pracy, dokumentacja, plany pracy z rodziną, oceny okresowe.
  8. Strategie komunikacyjne w pracy koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystenta rodziny z rodziną zagrożoną przemocą domową lub w której występują znaczące dysfunkcje w relacjach rodzice – dzieci
  9. Asystent rodziny jako lider zmian w rodzinie.
  10. Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami.

Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej

  1. Wsparcie w rozwoju postawy odpowiedzialnej u osób przygotowujących się do opuszczenia pieczy zastępczej
  2. Psychologiczne aspekty przemocy w rodzinie
  3. Doskonalenie umiejętności wychowawczych – komunikacja z dzieckiem w różnych fazach rozwoju (szkolenie 2-dniowe)
  4. Plan pomocy dziecku w instytucjonalnej pieczy zastępczej w dobie pandemii COVID-19
  5. Plan pomocy dziecku w rodzinnej pieczy zastępczej w dobie pandemii COVID-19
  6. Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  7. „Moderowanie relacji z trudnymi rodzinami zastępczymi, budowanie motywacji do zmiany, kształtowanie relacji w procesie pomagania”
  8. Innowacyjne metody wychowawcze w pracy z dziećmi przejawiającymi zachowania problemowe
  9. Rozwiazywanie konfliktów – mediacje jako profesjonalny sposób rozwiazywania problemów na drodze dialogu, wykorzystanie dialogu motywującego do pracy z rodzina zastępczą
  10. Praca z rodziną doświadczających trudności wychowawczych – superwizja trudnych przypadków
  11. Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
  12. Współdziałanie asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie rodzinnej pieczy zastępczej
  13. NOWOŚĆ: „Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie”
  14. Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
  15. „Organizowanie pracy z klientem trudnym, budowanie motywacji do zmiany, kształtowanie relacji w procesie pomagania.
  16. „ Praca z trudnym klientem pomocy społecznej – metody oddziaływania i techniki przezwyciężania trudności komunikacyjnych
  17. „Rodzinka jest dobra na wszystko”. „Więź jako czynnik ochronny”.
  18. Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
  19. Diagnoza dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
  20. Ocena sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
  21. Usamodzielnienie wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo wychowawczych „Pierwszy krok w dorosłość”
  22. Praca z rodziną doświadczających trudności wychowawczych – superwizja trudnych przypadków
  23. Praca z rodziną niewydolną wychowawczo
  24. Rozwiazywanie konfliktów – mediacje jako profesjonalny sposób rozwiazywania problemów na drodze dialogu, wykorzystanie dialogu motywującego do pracy z rodzina zastępczą
  25. Wspieranie wychowanków pieczy zastępczej w procesie usamodzielnienia- jak skutecznie to robić?
  26. Dokumentowanie pracy koordynatora, plany pomocy dziecku, oceny okresowe sytuacji dziecka, oceny rodziny zastępczej
  27. Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze
  28. Plan pomocy dziecku w rodzinnej pieczy zastępczej w dobie pandemii COVID-19 WEBINARIUM
  29. Superwizji pracy Koordynatora Rodzinnej pieczy zastępczej.
  30. Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami.
  31. Dokumentowanie pracy koordynatora, plany pomocy dziecku, oceny okresowe sytuacji dziecka, oceny rodziny zastępczej.
  32. Przemoc domowa w rodzinach zastępczych. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  33. „Strategie komunikacyjne w pracy koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystenta rodziny. Rozpoznawanie zagrożeń – diagnoza i wczesna interwencja w przypadkach przemocy domowej.”
  34. Budowanie programów usamodzielnień.
  35. Superwizja planów pomocy dziecku, budowania programów usamodzielnień, ocen okresowych rodziny i sytuacji dziecka, dylematy związane z dokumentowaniem pracy. Organizacja pracy z rodzinami trudnymi.

Pracownicy placówek opiekuńczo - wychowawczych

  1. Zaburzenia osobowości, zachowań i rozwoju dzieci
  2. Warsztaty dotyczące problemów uzależnień behawioralnych, cyberprzemocy, sekstingu i uzależnienia od internetu (gier komputerowych)
  3. Przeciwdziałanie negatywnym skutkom psychologicznym i społecznym COVID-19 u dzieci będących w pieczy zastępczej
  4. Wzmacnianie psychiki nastolatka będącego w pieczy zastępczej z uwzględnieniem wpływu pandemii COVID-19 na jego funkcjonowanie
  5. „Rozpoznanie i profilaktyka uzależnień i zachowań ryzykownych u dzieci i młodzieży”
  6. Doskonalenie umiejętności wychowawczych – komunikacja z dzieckiem w różnych fazach rozwoju (szkolenie 2-dniowe) 1
  7. Sposoby postępowania z wychowankami przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne
  8. Pierwszy krok w dorosłość.
  9. Jak wspierać kształtowanie dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej /instytucjonalnej i rodzinnej/ przygotowywanych do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania.
  10. Postępowanie wobec konfliktów i przejawów złości w grupie wychowawczej.
  11. Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej lub pieczy zastępczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
  12. Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
  13. Moderowanie relacji z rodzinami biologicznymi w pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych
  14. Asertywność w relacjach z beneficjentami pomocy społecznej. Pomiędzy uległością a agresją w kontakcie z klientem.
  15. Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
  16. Agresja w placówkach, w rodzinie, w nas samych
  17. Komunikacja interpersonalna w placówce opiekuńczo- wychowawczej
  18. Praca z usamodzielniającym się wychowankiem pieczy zastępczej.
  19. Zmiana zachowań destruktywnych na zachowania konstruktywne
  20. Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym i sprawiającym trudności wychowawcze
  21. Dyscyplina w placówce opiekuńczo wychowawczej – jak kierować swoim zachowaniem, żeby wpływać na zachowanie dzieci
  22. Wsparcie dziecka do wejścia w dorosłość
  23. Trudny nastolatek – wyzwanie pedagogiczne naszych czasów

Pracownik socjalny

  1. Model pracy pracowników socjalnych z osobami starszymi i zaburzonymi psychicznie – szkolenie online
  2. NOWOŚĆ: Wdrażanie oddzielenia pracy socjalnej od przyznawania świadczeń pomocy społecznej
  3. Ocena bezpieczeństwa dziecka w rodzinie
  4. NOWOŚĆ: Wdrażanie oddzielenia pracy socjalnej od przyznawania świadczeń pomocy społecznej
  5. Przyznawanie świadczeń obligatoryjnych i fakultatywnych dla rodzin zastępczych i usamodzielniających się wychowanków- ujęcie praktyczne.
  6. Superwizja pracy socjalnej
  7. Jak bezpiecznie i efektywnie kontaktować się z mediami
  8. Dlaczego Virginia Satir była tak skuteczna? Podnoszenie skuteczności działań z klientem pomocy społecznej w pracy socjalnej, na podstawie doświadczeń Virginii Satir.
  9. Aktywizowanie rodziny do realizacji planów wsparcia.
  10. Komunikacja i proces motywacji w pracy socjalnej z klientem pomocy społecznej
  11. Metodyka pracy z klientami pomocy społecznej będącymi w trudnej sytuacji na rynku pracy
  12. Agresja w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych – ostatnie wolne miejsca

Szkolenia dla rodzin zastępczych

  1. Zarządzanie na co dzień; zarządzanie budżetem domowym
  2. Jak dbać o higienę psychiczną w wieku dorastania
  3. Wzmacnianie psychiki nastolatka będącego w pieczy zastępczej z uwzględnieniem wpływu pandemii COVID-19 na jego funkcjonowanie
  4. Doskonalenie umiejętności wychowawczych – komunikacja z dzieckiem w różnych fazach rozwoju (szkolenie 2-dniowe)
  5. Przeciwdziałanie negatywnym skutkom psychologicznym i społecznym COVID-19 u dzieci będących w pieczy zastępczej
  6. Warsztaty dla rodziców zastępczych, dotyczący problemów uzależnień behawioralnych, cyberprzemocy i uzależnienia od internetu
  7. Kryzysy występujące w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka
  8. „Trudne dziecko. Zaburzenia zachowania – diagnoza i terapia.”
  9. sposoby postępowania z wychowankami przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne
  10. Komunikacja z dzieckiem w pieczy zastępczej
  11. Postępowanie wobec wychowanka pieczy zastępczej sprawiającego trudności wychowawcze.
  12. Postępowanie z dzieckiem po przebytej traumie
  13. Radzenie sobie z wypaleniem przez osoby pełniące funkcję rodzin zastępczych
  14. Specyfika metod wychowawczych w pieczy zastępczej
  15. Szkolenie dla rodzin zastępczych w zakresie wsparcia dziecka w procesie usamodzielnienia
  16. „Jak wspierać kształtowanie dojrzałych postaw u wychowanków pieczy zastępczej /instytucjonalnej i rodzinnej/ przygotowywanych do procesu usamodzielniania i w trakcie jego trwania”.
  17. Trudności wychowawcze wśród dzieci i młodzieży
  18. „Trudne dziecko. Zaburzenia zachowania – diagnoza i terapia.”
  19. Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
  20. Lepsze zrozumienie przyczyn i natury kryzysów osób dorastających
  21. Dyscyplina w rodzinie zastępczej – jak kierować swoim zachowaniem, żeby wpływać na zachowanie dzieci
  22. Wzmacnianie poczucia satysfakcji z pełnienia funkcji rodziny zastępczej.
  23. Pierwszy krok w dorosłość.
  24. Komunikacja z dzieckiem w okresie dojrzewania, sprawiającego trudności wychowawcze.