Instytucjonalna piecza zastępcza
Brak dostępnych terminów szkoleń. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
NOWOSĆ: Standardy ochrony dzieci – wdrożenie „Ustawy Kamilka” w funkcjonowanie placówki, która wchodzi w życie z dniem 15.02.2024
Prawo i procedury. Podstawy pracy w instytucjonalnej pieczy zastępczej:
- Dokumentacja i metodyczna praca w instytucjonalnej pieczy zastępczej – diagnoza, plan pomocy dziecku, ocena okresowa sytuacji dziecka
- Metodyczne wsparcie dziecka w instytucjonalnej pieczy zastępczej – od pierwszego dnia do opuszczenia placówki
- Dziecko jako ofiara przemocy- diagnoza i forma pomocy
- Ocena sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
- Wsparcie usamodzielniającego się wychowanka pieczy zastępczej – Indywidualny Program Usamodzielnienia
- Plan pomocy dziecku jako narzędzie pracy z trudnym nastolatkiem
- Kształtowanie dojrzałej postawy wychowanków przy wykorzystaniu planu pomocy dziecku i programu usamodzielniania
- Powrót dziecka z pieczy zastępczej do rodziny biologicznej
- Praca z dzieckiem krzywdzonym: diagnoza, interwencja, terapia
- Praca z rodziną biologiczną dziecka przebywającego w placówce opiekuńczo – wychowawczej
Wsparcie emocjonalne i psychologiczne dziecka:
- Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży – diagnoza i formy wsparcia
- Postępowanie z dzieckiem po przebytej traumie
- Wsparcie dziecka wykazującego zachowania agresywne- przyczyny, diagnoza i terapia dziecka
- Wsparcie rodziny zastępczej, która sprawuje pieczę nad dzieckiem wykazującym zachowania agresywne i buntownicze
- Postępowanie z wychowankami przejawiającymi zachowania agresywne w placówce. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne.
- Jak wychować dziecko odpowiedzialne i odważne – przygotowanie do życia w aktualnych realiach świata
- Postępowanie wobec wychowanka pieczy zastępczej sprawiającego trudności wychowawcze.
- Specyfika metod wychowawczych w pieczy zastępczej skutecznych przy trudnościach wychowawczych. Elementy odporności psychicznej dla wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych
- Budowanie zdrowej relacji z dzieckiem w pieczy zastępczej
- Postępowanie wobec przemocy wśród wychowanków w placówce opiekuńczo wychowawczej. Dynamika zjawiska oraz procedury interwencyjne
- Problemy wychowawcze w instytucjonalnej pieczy zastępczej
- Diagnoza socjoterapeutyczna i metody wsparcia dziecka
- Znaczenie więzi w rozwoju dziecka
- Wpływ traumy wczesnodziecięcej na rozwój przywiązania
- Zaburzenia zachowania u dzieci w okresie adolescencji
- Zagrożenia XXI wieku dla rozwoju psychicznego dziecka
- Wsparcie dziecka z zaburzeniami lękowymi
- Dziecko z zaburzeniami psychicznymi i zachowania – diagnoza i terapia
- Wzmacnianie psychiki dziecka
- Zaburzenia nastroju i depresja u dzieci i młodzieży
- Zaburzenia osobowości, zachowań i rozwoju dzieci
- Opieka i wychowywanie dziecka przejawiające objawy Płodowego Zespołu Alkoholowego
- Seksualność u młodzieży – metody pracy wychowawczej i edukacji seksualnej.
- Współczesne uzależnienia dzieci i młodzieży – wpływ na ich zachowanie. Profilaktyka uzależnień.
- Uzależnienia behawioralne i cyberprzemoc wśród dzieci
- Depresja u dzieci i młodzieży – diagnoza i formy wsparcia
- Jak ustabilizować emocjonalnie dzieci będące w pieczy zastępczej
- Jak prowadzić zajęcia i wsparcie indywidualne dla wychowanków pieczy zastępczej w obszarze higieny psychiczna w okresie dojrzewania i wchodzenia w dorosłość
- Metody pracy z dzieckiem z Zespołem Aspergera, autyzmem oraz całościowymi zaburzeniami rozwojowymi niezdiagnozowanymi inaczej
- Specyfika metod wychowawczych w pieczy zastępczej
- Opieka i wychowanie. jak mądrze realizować zadania w instytucjonalnej pieczy zastępczej
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych – komunikacja z dzieckiem w różnych fazach rozwoju
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych – umiejętność stawiania granic i bycia konsekwentnym
- Doświadczenia traumatyczne dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej determinujące trudne zachowania
- Komunikacja z dzieckiem w okresie dojrzewania sprawiającego trudności wychowawcze
- Kształtowanie ról życiowych i społecznych u podopiecznych w instytucjonalnej pieczy zastępczej
- Rozwój kluczowych kompetencji u dzieci
- Wychowywanie bez kar i nagród
- Dyscyplina w placówce opiekuńczo-wychowawczej – jak panować nad procesem wychowawczym dzieci w instytucjonalnej pieczy zastępczej
- Alternatywne metody wychowawcze
- Wsparcie w rozwoju postawy odpowiedzialnej dojrzałej emocjonalne u dzieci przygotowujących się do opuszczenia pieczy zastępczej
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne jako forma pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się
- Wspieranie dzieci z trudnościami czytania i pisania
- Program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku szkolnym
- Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci agresywnych.
- Gry i zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Dysleksja rozwojowa, objawy. Jak można pomóc
- Wspieranie dzieci z trudnościami czytania i pisania
- Diagnoza socjoterapeutyczna i wsparcie dziecka
Zarządzanie kryzysowe:
- Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży
- Kryzysy występujące w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka
- Konstruktywne działania wychowawcze na rzecz przeciwdziałania ucieczkom z placówki
Praca z systemami wsparcia i współpraca instytucjonalna:
- Współdziałanie wychowawców z asystentami rodzin w realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie rodzinnej pieczy zastępczej – współpraca na zespole ds. okresowej oceny sytuacji dziecka
Samorozwój i doskonalenie zawodowe, umiejętności społeczne i interpersonalne:
- Higiena psychiczna jako narzędzia przeciwdziałające wypalaniu się zawodowemu w obszarze wsparcia społecznego
- Asertywność w pracy wymagającej wsparcia społecznego
- Profilaktyka wypalenia się zawodowego
- Świadome pomaganie – praktyczne umiejętności psychologiczne w udzielaniu pomocy i wsparcia
- Sposoby radzenia sobie z psychomanipulacją w pracy w obszarze wsparcia społecznego
- Stabilność emocjonalna w pracy w obszarze wsparcia społecznego
- Trening odporności psychicznej w pracy w obszarze wsparcia społecznego
- Efektywność w pracy zawodowej – jak usprawnić swoją pracę
- Wyjazdowe warsztaty integracyjne podnoszące kompetencje zawodowe.
- Jak być silnym psychicznie w roli wychowawcy
- Jak wychować i nie zwariować.
- Usprawnienie komunikacji w pracy zawodowej w domu dziecka
- Radzenie sobie z własną złością wobec dziecka.
- Jak wychować i nie zwariować.
- Jak być silnym psychicznie w roli wychowawcy